SEO

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás.

SEO

Miért is van szükség arra hogy, a kereséseknél az első oldalra kerüljünk?

Az emberek egy keresés során leginkább az első találati oldalt, és annak is csak a tetejét nézik meg, és ezekből kattintanak az általuk relevánsnak ítélt linkekre. Az első három találat elviszi a kattintások több mint felét. Hogy webhelyünk jól teljesítsen (legyen az első találati oldalon), a weboldalunkat a keresőmotorokhoz (Google, Bing, Yandex) kell igazítani. A keresőmotorok algoritmusai nem nyilvánosak, de a SEO körökben felhalmozott tapasztalatok alapján kijelenthetjük, hogy vannak kötelező és ajánlott direktívák amiket követve, előresorolást érhetünk el a keresések találatai között.

SEO tényezők

SEO factors

Beszélhetünk on-page és off-page SEO fogalmakról. On-page SEO mindaz, amit a webfejlesztés során megtehetünk annak érdekében, hogy a keresőmotorok pontosabb képet alkossanak webhelyünk tartalmát, kategóriáját, kialakítását illetően. Ilyen pl. a reszponzív (mobilbarát) kialakítás, a titkosított protokoll (https / SSL) használata, a megfelelő HTML elemek struktúrája (címsorok, meta adatok), a linkek szintaktikai minősége, a navigáció egyértelműsége, tartalmi formázások, kiemelések használata, hibakezelések, ésatöbbi.

Az off-page SEO viszont teljesen más megközelítés, ezekre nem könnyű rá hatást gyakorolni. Ilyen pl. a webhelyünkre mutató linkek száma, és minősége (minél több és minél jobb minőségű oldal mutat a mi weboldalunkra, annál előrébb kerülhetünk a keresések találati listáján). Továbbá ilyen a közösségi média hivatkozások, blogok és fórumok, értékelések, stb.

Keresőoptimalizálás folyamata

SEO progress

Nem kihagyható lépés az elemzés, akár létező webhely esetében is. Meg kell határozni azokat a paramétereket amelyek a keresők számára relevánsak. Az audit során elemzést végzünk, és az esetleges on-page hiányosságokat pótoljuk. Kulcsszavak feltérképezése során megvizsgáljuk az ezekre hozott poziciókat. Ha nagyon vissza lettünk sorolva, lehet hogy a keresőmotorok “megbüntették” webhelyünket, ezt külön szoftverek segítségével (Google apps) le tudjuk ellenőrizni, ahol kiderülhetnek más technikai hibák is.

Kulcsszavak esetében nem csupán egyszerű kifejezésről beszélhetünk, vannak összetett (mid-tail, long-tail) kifejezések amelyeket akkor használunk ha magas a verseny a konkurenciával. Készítsünk specifikus kulcsszavakat webhelyünk tartalmához igazítva, ez ugyan kevesebb látogatót eredményezhet mint egy generális kifejezés, de javíthatja a minőségi mutatót, arról nem is beszélve, hogy több összetett kulcsszóval akár jobb eredményt is elérhetünk. A kulcskifejezések naprakészen tartása folyamatos frissítést igényel.

Weboldalunk tartalma napjainkban a SEO legmeghatározóbb eleme. A tartalom nem csak az olvasható szövegek halmaza, de a meta adatok, és még a képek leírásai, stb. is ide sorolható. Fontos figyelemmel lennünk a weboldalunkon megjelenő kulcsszavakra, és hogy ezek milyen sűrűn és hol szerepelnek. Vizsgáljuk meg az egyes oldalakon megjelenő tartalmak minőségét, mennyiségét, SEO irányelveknek megfelelését, kutassunk fel esetleges duplikációkat, ezeket megfelelően irányítsuk át az eredeti tartalomra.

Szerezzünk minőségi ajánlásokat, ez alatt a jó minősítéssel rendelkező oldalak, webhelyünkre mutató linkjeire gondolunk. Ezek növelik a weboldalunkkal kapcsolatos bizalmat. Ellenkezőleg hat azon katalógusoldalakról érkező linkek összessége, amely már a keresőmotorok által is csak “linkvadász” helyekről / IP-ről érkeznek.

A SEO egy viszonylag új komponense maga a weboldal sebessége, hiszen gondoljunk csak bele, hogy ez mennyire befolyásolhatja a felhasználói élményt. A Google számol is ezzel, és automatikusan visszasorolja azokat az oldalakat amelyeknél ilyen jellegű hiányosságot észlel. Egy weboldal betöltődési ideje (főleg mobilon) nagyon gyorsan kell, hogy történjen, hiszen már pár másodperc várakozás is elkergetheti a felhasználókat webhelyünkről.

A SEO nem egy befejezhető feladat

Further tasks

A keresőoptimalizálás csak hosszú távú munkával érhető el, eredménye nem fog azonnal látszódni. Tehát nem egy egyszer elvégezhető feladat, amely után webhelyünk az első oldalra kerül a keresési találatok között. Maga a keresőmotorok algoritmusa is folyamatosan változik amelyhez időről időre alkalmazkodni kell, emellett az emberek (keresési) szokásai is változnak, más módon keresünk mobilon, másként desktop -on. Ugyanakkor az oldalunkon történt változások indexeléséhez a keresőknek időre van szükségük. Kijelenthetjük tehát hogy a SEO nem egy pillanat alatt elvégezhető varázslat, hanem már korábban kipróbált módszerek alkalmazott gyűjteménye.

Válasszon minket sikeres weboldalának elkészítéséhez!

Segíthetünk?

+36 30 193-4866

Írjon nekünk

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről. Oldalainkon sütiket használunk a jobb működésért.